A Coca Cola megjelent a tejiparban

2014. november 28.

Nem biztos, hogy hosszú távon menni fog a cukros-aromás víz, ezért a Coca Cola belépett a tejpiacra. Nem is akármivel, hiszen állításuk szerint megcsinálták az abszolút prémium tejet, amiben nincs laktóz és cukorból is kevesebb, mint az átlagos tejben, viszont fehérjéből és kalciumból másfélszer annyit tartalmaz a Fairlife márkanéven megjelent „kólatej”.

Nem biztos, hogy hosszú távon menni fog a cukros-aromás víz, ezért a Coca Cola belépett a tejpiacra. Nem is akármivel, hiszen állításuk szerint megcsinálták az abszolút prémium tejet, amiben nincs laktóz és cukorból is kevesebb, mint az átlagos tejben, viszont fehérjéből és kalciumból másfélszer annyit tartalmaz a Fairlife márkanéven megjelent „kólatej”.

 

Volt némi érdeklődés most november 25-én, amikor megjelent a hír, hogy Sandy Douglas a Coca Cola amerikai főnökasszonya bejelentette, hogy megjelennek a piacon az abszolút prémium tejjel. A Fairlife márkanév szabad ferdítésemben kb. jó életet, vagy korrekt életet jelent és ez a tej mindent tud, amit egy tejnek tudnia kell, csak mindent egy kicsit vagy nem is kicsit jobban. A száraz tények szerint a tej 50%-kal több fehérjét és kalciumot tartalmaz, mint az átlagos tejek, viszont cukorból 30%-kal kevesebb van benne, laktóz pedig egyáltalán nincs.

A Fairlife tej íze – fogyasztói vizsgálatok szerint – különlegesen finom, az ára pedig nagyjából a duplája, mint az átlagos tejeké. Sandy Douglas a Cola főnök elmondta, hogy akármivel nem lett volna érdemes belépni a tejpiacra, hiszen például az Egyesült Államokban 10 év alatt 8%-kal csökkent a tejfogyasztás és a szűkülő piac nem jó terepe a kommersz termékeknek. Nem kisebb törekvésük volt, mint az, hogy a tejet oda emeljék, ahova való, a különlegesen egészséges és tápláló, minden korosztály számára kimondottan ajánlott élelmiszerek sorába. A Coca Cola cég számára fontos a lakosság egészsége, úgyhogy nem kis pénzt fognak áldozni a tejfogyasztás és különösen a Fairlife tejek fogyasztásának a promótálására. Éppen ezért a kezdeti években a dupla ár ellenére a termék – Sandy szavaival élve – nem hoz majd pénzesőt a részvényeseknek, viszont pár év múlva biztosan.

 Sokakban felmerült a kérdés, hogy hogyan lehet ilyen markánsan jobb beltartalmú tejet csinálni. Sandy Douglas elmondta és a www.fairlife.com oldalon szépen bemutatják, hogy a dolog alapvetően két pilléren nyugszik. Rájöttek ugyanis, hogy a tej eredendően a tehenekből lesz, még eredendőbben pedig abból a takarmányból, amit a tehenek megesznek. Ez azért nem kis felfedezés, lássuk be.

Úgyhogy mivel a Coca Colának nem volt tehenészete, összefogtak a 92 legeslegjobb amerikai tehenészettel, kidolgozták a legeslegjobb tartási és takarmányozási eljárásokat és így megkapták az elérhető legjobb tejipari alapanyagot. Ezek a tehenészetek olyan szuperluxus körülményeket biztosítanak a teheneknek, aminek része például az egyszemélyes istálló. Mint nagy kutyaólak sorakoznak a kis tehénházikók a hozzá tartozó egyszemélyes karámmal, ahol a tehén abszolút nyugalmat talál. Ha kedve szottyan, akkor viszont szabadon bóklászhat a társaival a hatalmas legelőkön. Mondani bármit lehet – mondta Sandy a Cola főnök – ezért ők az egyik „zászlóshajó tehenészetben” az Indiana állambeli Fair Oaks-ban mindent szépen bemutatnak az érdeklődőknek.

 A csúcstejipar másik pillére a kiváló tej mellett az abszolút professzionális tejipari eljárásban rejlik, ami először szétbontja a tejet az alkotó elemeire és utána úgy rakja össze, hogy az a legjobb végeredményt produkálja. Ez kicsit természetellenesnek hangzik, de gyakorlatilag szűrésről van szó, ami nem rontja a minőséget.

 Még annyi, hogy a Fairlife tej tovább eláll, mint a többi, mivel még magasabb hőmérsékleten történik a hőkezelés, ami viszont rövidebb ideig tart.

 

És milyen reklámkampányt csinált a Coca Cola a tejéhez?

Hát teljesen szexiset. Úgy is mondhatnám, hogy tejesen szexiset. Elővették az ’50-es, ’60-as évek úgynevezett Pin up stílusát és megcsinálták a klasszikus pin up plakátok olyan változatát, ahol a kor nőideáljai tejbe öltöztek. „Jól áll rajtad a jobb tej” – ez a főcím, alatta, hogy 50%-kal több fehérje és kalcium. A pin up amúgy azt jelenti, hogy olyan nőket ábrázoló kép, ami nem pornós, viszont annyira szexis, hogy kiteszik a műhelyekbe, a szekrényajtók belsejére és a kolesszobákba.

Ha sikerül beszereznem a Fairlife tejből, majd megírom milyen volt. Ha a tisztelt olvasónak előbb sikerül, kérem ossza meg az élményt az AGROcafé kis közösségével…

 



« Vissza